روزگار خودرو گزارش می‌دهد؛

تست و بررسی کامل کیا k5 / خودروی جذاب کره ای وارد بازار شد

k5 از جمله جدیدترین خودروهای وارداتی بازار ایران محسوب می‌شود که کوشاخودرو واردات این محصول و سایر مدل‌های کیا را برعهده گرفته است. در ادامه قصد داریم نگاه کوتاهی به این خودرو داشته باشیم.

تست و بررسی کامل کیا k5 / خودروی جذاب کره ای وارد بازار شد

کیا k5 در حقیقت نسل پنجم مدل محبوب اپتیما است که در بازار ایران هم طرفداران زیادی دارد. این خودرو هم در دور جدید واردات توسط کوشا خودرو پایش به کشور باز شد و اخیرا هم به بازار رسیده است. اما مشخصات فنی، امکانات رفاهی و نکات مهم این خودرو چیست؟ با روزگار خودرو همراه باشید.

برای دانلود ویدیو اینجا کلیک کنید.

مشخصات فنی کیا k5

این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۶ نیوتن.متر گشتاور است. با توجه به این مورد می‌توان گفت که k5 دیگر مشکلات خودروهای توربو و دردسر استفاده از بنزین معمولی را نخواهد داشت. گیربکس این خودرو هم از نوع ۶ سرعت اتوماتیک ساخت هیوندای پاورتک است. در نهایت این خودرو با پیشرانه مورد نظر می‌تواند در مدت زمان تقریبا ۱۰.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی هم روی حدود ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر قرار دارد.

کیاk5-6

امکانات رفاهی

متاسفانه کیا k5 به دلیل سقف محدودیت ارزی واردات خودرو در نسخه فول آپشن به کشور راه نیافته است. این خودرو در نسخه موجود در ایران امکاناتی نظیر دو عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایر، کروز کنترل اتوماتیک، دوربین دید عقب، فرمان چرمی، آندروید اتو و اپل کارپلی را دارد.

اما در این خودرو خبری از امکاناتی نظیر سانروف، صندلی برقی، دنده پشت فرمان و صندلی چرمی نیست.

کیاk5-8

قیمت کیا k5 در ایران

این خودرو با قیمت ۲.۴ میلیارد تومان به دست خریداران خود از سامانه یکپارچه رسیده است. هم اکنون اما قیمت این خودرو در بازار آزاد چیزی در حدود ۵.۵ میلیارد تومان است.

سخن پایانی

اگر در بازار خودرو دنبال خرید یک محصول کره‌ای و با اصالت باشید کیا k5 می‌تواند جزو گزینه‌های جذابی باشد که ظاهر به روزی دارد اما امکانات رفاهی آنچنانی ارائه نمی‌دهد. پیشرانه نسبتا کم مصرف و در عین حال قدرتمند و بی دردسر می‌تواند از نقاط قوت کیا k5 محسوب می‌شود. در نهایت تصمیم با شماست که سراغ این خودروی کره ای جدید بروید یا سایر مدل‌های موجود در بازار از جمله محصولات چینی.

www.novin.com
www.novin.com
ارسال نظر

  • مهدی

    چرا سه میلیارد تومان اختلاف با چه دلیلی و منطقی خودش با دلار ۶۰ هزار تومان میشه ۵۰ هزار دلار مگر قیمت جهانی این خودرو چنده چرا مردم ایران باید چنین پول‌های هنگفتی را بپردازند

  • فیروز

    من در یک نمایش داخل این خودرو نشستم
    متاسفانه به سفارش ایران زده شده تا قیمت بالاتر از ۲۰هزار دلار نشود و همین محدودیت باعث شده تا شرکت کره‌ای خیلی از امکانات آن را حذف کند.
    واقعاً وقتی سوارش شدم احساس کردم داخل یک جعبه چوبی پرتغال نشسته ام.واقعا حیف شد